Fragment recenzji:
Muszę przyznać, że książka ogromnie mnie
zaskoczyła! Z wierzchu niepozorna, na pierwszy rzut oka wydaje się być
kolejną pozycją o komunikacji, ale jakże się myliłam!
Książka mówi przede wszystkim o tym, jak
się komunikujemy (zarówno jako persony, jak i całe organizacje), a
ułatwiają to kolory: czerwony, bursztyn, oranż, zieleń oraz turkus.
Każdy znajdzie w tej książce coś dla
siebie. Pracownicy- o tym jak lepiej komunikować się w pracy, a
pracodawcy- sprawdzić jaki rodzaj komunikacji przeważa w ich firmie i
jak dalej można rozwijać organizację w tym temacie. Autorka porusza też w
książce kwestię (bardzo modnych ostatnimi czasy) turkusowych
organizacji. Jak sama pisze: „Po wydaniu polskiej edycji książki F.
Laloux „Pracować inaczej. (…)” w mediach zaczęły pojawiać się jak grzyby
po deszczu opowieści o polskich turkusowych firmach i o tych, które są
„w drodze do turkusu”. Niestety często bywały to (i bywają nadal)
opowieści oparte na myśleniu życzeniowym.” Bardzo często
organizacje „fiksują” się właśnie na tym modelu komunikacji, a
zapominają, że – po pierwsze- wcale nie musi być on najlepszy dla danej
organizacji, a po drugie, że nie da się przeskoczyć z bursztynu do
turkusu w kilka miesięcy. Należy pamiętać też o tym, że to lider nadaje
ton komunikacji: „Ogólna zasada mówi, że poziom świadomości organizacji nie może przekraczać poziomu świadomości jego przywódcy!”
A więcej informacji o książce wraz z fragmentem do pobrania lub poczytania tu: Od czerwieni do turkusu. Jak lepiej porozumiewać się w pracy
Pani Ewo, co prawda jestem dopiero w połowie czytania, ale już widzę jej wielką wartość.
OdpowiedzUsuńKsiążka błyskawicznie przeprowadziła mnie przez to, przez co nie mogłem przebrnąć w książce Laloux, a zawarte w niej sugestie z dużym sukcesem zastosowałem w życiu.
Z całą pewnością polecę ja znajomym.