Słowo i moc jego działania interesowały mnie od zawsze. Co powoduje, że czasami słowa tworzą przyjazną i swobodną atmosferę, a innym razem wywołują napięcie lub strach? Jak zapobiegać manipulacji? Jak konflikt przekształcić w narzędzie poszukiwania rozwiązań zamiast wykrwawiać się w dyskusjach o tym, kto ma rację?
Wiedzę
teoretyczną na temat teorii i kultury języka zdobyłam na studiach
polonistycznych na Uniwersytecie Warszawskim, a odpowiedź na pytanie co i
jak można
zrobić w praktyce, by język stał się narzędziem porozumienia i
współpracy a nie rywalizacji, manipulacji i zastraszania - znalazłam,
kiedy zetknęłam się z metodą Marshalla Rosenberga NVC – nonviolent communication
(komunikowanie się bez przemocy).
Uczestnicząc
w warsztatach prowadzonych przez
Marshalla Rosenberga, Nadę Ignjatowić – Savić i innych trenerów NVC
nauczyłam się, jak potencjał zawarty w trudnych sytuacjach, burzliwych
relacjach i
konfliktach można wykorzystać tak, by znaleźć rozwiązanie oparte na
współpracy - uwzględniające potrzeby jak największej ilości osób. Nie
przypadkiem mówi się, że metoda NVC to takie Aikido słowne
Dzieląc
się swoją wiedzą i umiejętnościami prowadzę warsztaty, szkolenia i
doradztwo dla firm oraz instytucji publicznych, warsztaty dla rodziców i wychowawców oparte na metodzie NVC, a także treningi indywidualne
pomagające zmienić osobisty styl porozumiewania się na
bardziej asertywny, zrównoważony i empatyczny.
Dotychczas współpracowałam między innymi z:
Pedagogium WSNS w Warszawie (jako wykładowca); wydawnictwami takimi, jak Charaktery, Niebieska Linia, SENS, Personel i Zarządzanie,
Personel Plus, portal Zwierciadło (jako autorka
artykułów o komunikacji); z Fundacją Pedagogium i
Akademią Zwierciadła (jako wykładowca i trener komunikacji)
Prowadziłam i prowadzę warsztaty dla różnych firm: od tak dużych jak
Orlen po małe firmy rodzinne, stowarzyszenia czy grupy rodziców. Więcej informacji na ten temat moich szkoleń dla firm i instytucji znajdziesz tu: www.ewamazul.pl
Wspólnym mianownikiem moich zleceniodawców i klientów indywidualnych jest chęć doskonalenia komunikacji, otwartość na komunikowanie się w sposób asertywny i empatyczny, zainteresowanie możliwością stosowania metody NVC w życiu zawodowym i prywatnym.
Wspólnym mianownikiem moich zleceniodawców i klientów indywidualnych jest chęć doskonalenia komunikacji, otwartość na komunikowanie się w sposób asertywny i empatyczny, zainteresowanie możliwością stosowania metody NVC w życiu zawodowym i prywatnym.
Tu znajdziesz
podcasty audycji radiowych, w których brałam udział
podcasty audycji radiowych, w których brałam udział
Komentarze
Prześlij komentarz